Všeobecné obchodní podmínky

společnosti VasMedic s.r.o., se sídlem Moulíkova 3286/1b, Smíchov, 15000 Praha 5, IČ: 10916032, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 350639, tel. kontakt: +420 220610614, e-mailová adresa: [email protected], datová schránka: chkzjck (dále jen „VasMedic“)

Článek I.

Obecná ustanovení

  1. Společnost VasMedic je nestátní zdravotnické zařízení a ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o zdravotních službách“), které poskytuje:
    • zdravotní služby zejména v oborech anesteziologie a intenzivní medicína, cévní chirurgie, dermatovenerologie, fyzioterapie, gynekologie a porodnictví, chirurgie, kardiologie, korektivní dermatologie, neurologie, nutriční terapie, ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí, otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku, plastická chirurgie, vnitřní lékařství (v podrobnostech viz. https://nrpzs.uzis.cz/detail-172864-vasmedic-s-r-o.html), a 
    • psychologické poradenství a diagnostiku, a 
    • služby související s výše uvedenými službami,
       a to v souladu s Oprávněním k poskytování zdravotních služeb vydaným Magistrátem hlavního města Prahy, pod sp. zn.: S-MHMP 626917/2022, dne 10.06.2022, a to ve znění pozdějších změn a doplnění (ve znění poslední změny dle rozhodnutí o změně oprávnění k poskytování zdravotních služeb, sp. zn. S-MHMP 1257950/2024, ze dne 1.11.2024) a na základě příslušného živnostenského oprávnění, v provozovně zdravotnického zařízení na adrese: Moulíkova 3286/1b, Smíchov, 150 00 Praha 5.
  2. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností VasMedic, jako poskytovatelem služeb na straně prvé, a pacientem/klientem, jakožto odběratelem služeb na straně druhé (pacient/klient dále jen „Klient“), vzniklá v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb resp. ostatních služeb.

Článek II.

Smlouva

  1. Smluvní vztah mezi společností VasMedic a Klientem vzniká uzavřením smlouvy (rezervační/o poskytování služeb, o poskytování zdravotní péče apod.) (dále jen „Smlouva“). Smlouva může být uzavřena písemně v listinné podobě, za použití elektronických prostředků umožňujících zachycení obsahu a určení jednajících osob, konkludentně.
    Uzavřením Smlouvy Klient vyjadřuje souhlas s těmito VOP a Informacemi o zpracování a ochraně osobních údajů a Ceníkem služeb, které jsou nedílnou součástí těchto VOP (a jsou rovněž dostupné na webových stránkách https://www.vasmedic.cz a v listinné podobě v provozovně zdravotnického zařízení společnosti VasMedic), a potvrzuje, že se s nimi před uzavřením Smlouvy řádně seznámil. Klient je povinen se seznámit s VOP ještě před uzavřením Smlouvy. Klient výslovně souhlasí s tím, aby společnost VasMedic na základě uzavřené Smlouvy (vč. rezervační) zahájila plnění (rezervuje sál, pořídí materiál, zajistí lékaře, zdravotní sestry a ostatní personál, činí administrativní úkony atd.).
  2. Rezervační smlouva je uzavřena okamžikem potvrzení rezervace Klienta ze strany společnosti VasMedic (elektronicky např. e-mailem, telefonicky, osobně), přičemž Klient může rezervaci provést, zrušit, změnit:
    • prostřednictvím rezervačního systému na webovém rozhraní https://www.vasmedic.cz, bez registrace,
    • telefonicky na tel. č. +420 220610614,
    • osobně v provozovně zdravotnického zařízení,
    • e-mailem [email protected].
    • Pokud Klient zruší nebo změní termín rezervace méně než 48 hod. před sjednaným termínem, je povinen uhradit 100% ceny za objednanou službu dle ceníku služeb (dále jen „Cena za objednanou službu“). Pokud Klient na sjednanou službu uhradil zálohu, Klient výslovně souhlasí s tím, že pohledávka společnosti VasMedic na zaplacení Ceny za objednanou službu může být jednostranně započtena na pohledávku Klienta na vrácení této zálohy, přičemž povinnost Klienta k náhradě újmy tímto není dotčena.
    • Klient bere na vědomí, že potvrzením rezervace již společnost VasMedic zahajuje plnění, výše uvedený postup společnost VasMedic volí zejména z důvodu újmy, která společnosti vzniká v případě pozdního zrušení termínu rezervace.
  3. Cena a platební podmínky: Ceny služeb jsou uvedeny v Ceníku služeb společnosti VasMedic platného ke dni uzavření předmětné Smlouvy. Ceny jsou uvedeny v korunách českých (CZK). Společnost VasMedic zpravidla požaduje od Klienta předem zálohu dle Ceníku služeb. Klient může uhradit cenu za službu resp. její zálohu v hotovosti nebo bankovní kartou v provozovně zdravotnického zařízení nebo kartou online, platbou PayU, Apple Pay, Google Pay či bezhotovostním převodem na účet společnosti VasMedic. Společnost VasMedic akceptuje bankovní a internetové karty Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, přičemž veškeré tyto platby jsou zabezpečeny a společnost VasMedic nemá k údajům o platbách přístup, ani tyto údaje neukládá. Pro platby využívá technologii od společnosti ComGate Payments, a. s. (https://www.comgate.cz/). Náklady vzniklé Klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí Klient sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  4. Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran, odstoupením od Smlouvy dle platné právní úpravy nebo z důvodů uvedených v těchto VOP.
  5. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP. Užití všeobecných obchodních podmínek Klienta se těmito VOP výslovně vylučuje.

Článek III.

Práva z vadného plnění 

  1. Společnost VasMedic odpovídá Klientovi za to, že Smlouvou sjednané plnění a předmět takového plnění má vlastnosti sjednané Smlouvou.
  2. Nároky Klienta z odpovědnosti za újmu a vady se řídí příslušnými právními předpisy, zejména Občanským zákoníkem (§ 2615 a násl., § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117, § 2636 a násl.) a Zákonem o zdravotních službách (§ 93 a násl.), a v případě Klienta, který je spotřebitelem rovněž ustanoveními § 2161 až § 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  3. Reklamace/stížnosti lze uplatnit osobně v provozovně zdravotnického zařízení společnosti VasMedic nebo v sídle společnosti VasMedic nebo písemně jedním z níže uvedených způsobů:
    e-mailová adresa: [email protected],
    datová schránka: chkzjck,
    kontaktní adresa: Moulíkova 3286/1b, Smíchov, 150 00 Praha 5.
  4. Klient je povinen poskytnout společnosti VasMedic potřebnou součinnost k vyřízení reklamace, v opačném případě běh lhůty pro vyřízení reklamace neběží, resp. se přeruší.
  5. Spotřebitel je oprávněn použít Vzorový formulář pro uplatnění reklamace, který je přílohou těchto VOP. Lhůta na vyřízení reklamace spotřebitele je 30 kalendářních dnů ode dne jejího doručení. Lhůta na vyřízení stížnosti se řídí ust. § 93 a násl. Zákona o zdravotních službách. Informace o vyřízení reklamace/stížnosti bude spotřebiteli zaslána zpravidla formou, kterou spotřebitel zvolil po podání reklamace/stížnosti.

Článek IV.

Ukončení smlouvy

  1. Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran, odstoupením od Smlouvy dle platné právní úpravy nebo z důvodů uvedených v těchto VOP.
  2. Právo spotřebitele na odstoupení od Smlouvy uzavřené distančním způsobem, pokud jde o poskytování služeb, jejichž předmětem není poskytování zdravotní péče:
    1. Pokud je Smlouva uzavřena distančním způsobem, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od Smlouvy, a to ve lhůtě 14 dní. Není-li dále stanoveno jinak, končí lhůta uplynutím 14 dní ode dne uzavření Smlouvy. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí spotřebitel odeslat písemné odstoupení od Smlouvy ve lhůtě uvedené v tomto odstavci. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je přiložen k těmto VOP. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči společnosti VasMedic. Odstoupení od Smlouvy je vyloučeno v případech uvedených v platných právních předpisech, zejména v ustanovení § 1837 písm. a) Občanského zákoníku. Pokud by byly služby poskytnuty jen částečně, použije se ust. § 1834 Občanského zákoníku.
    2. Odstoupení od Smlouvy zašle spotřebitel společnosti VasMedic na e-mailovou adresu: [email protected] nebo do datové schránky: chkzjck nebo na kontaktní adresu společnosti: Moulíkova 3286/1b, Smíchov, 150 00 Praha 5.
    3. Odstoupí-li spotřebitel od Smlouvy, vrátí mu společnost VasMedic bezodkladně, nejpozději však do 14 dní od odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě Smlouvy přijala, stejným způsobem. Společnost VasMedic vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
    4. Společnost VasMedic sděluje spotřebiteli, že spotřebitel je oprávněn (nikoliv však povinen) využít pro odstoupení od Smlouvy Vzorový formulář o odstoupení od Smlouvy, jehož vzor je přílohou těchto VOP.

Článek V.

Informace o zpracování a ochraně osobních údajů

  1. Informace o zpracování a ochraně osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu, který je nedílnou součástí těchto VOP.
     

Článek VI.

Závěrečná ustanovení

  1. Práva a povinnosti v těchto VOP a ve Smlouvě výslovně neuvedená se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "Občanský zákoník") a Zákonem o zdravotních službách.
  2. Klient není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu společnosti VasMedic postoupit Smlouvu resp. její část na třetí osobu.
  3. V případě, že některé ustanovení Smlouvy resp. VOP je neplatné nebo se neplatným stane později, zůstávají ostatní ustanovení této Smlouvy resp. VOP platná.
  4. Pokud je v těchto VOP použito výslovně výrazu „spotřebitel“, je tím míněn výlučně Klient, který je spotřebitelem.
  5. Veškerá ujednání a případné spory mezi společností VasMedic a Klientem budou řešeny výhradně podle právního řádu České republiky a rozhodovány českými soudy podle českého hmotného i procesního práva, s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva soukromého. Strany sjednávají, že místně příslušným soudem pro smluvní vztah, ve kterém není smluvní stranou spotřebitel, je obecný soud společnosti VasMedic. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  6. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Pro řešení spotřebitelských sporů on-line lze využít platformu nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  7. Nedílnou součástí těchto VOP jsou následující dokumenty:
    • Ceník služeb
    • Informace o zpracování a ochraně osobních údajů
    • Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
    • Vzorový formulář pro uplatnění reklamace
  8. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.12.2024. Tyto VOP jsou dostupné na webových stránkách https://www.vasmedic.cz a v listinné podobě v provozovně zdravotnického zařízení společnosti VasMedic a v sídle společnosti VasMedic.